sabato 16 ottobre 2010

‘A CAMMICIA

Signuri,mi ittasti supr’a terra
Mi camp’a stentu e senza nuddhu scopu,
tantu ch’u mal’i testa a mia m’afferra,
si penzu a chiddhu chi mi ‘spetta ropu;

pirchì cchiù avanti vaiu ‘nt’a ‘sta vita
e cchiù eu mi nd’accorgiu chi non cangia,
ch’è sempr’u stessu, cu’ mugghieri o zzita,
cu’ figghi o senza figghi no’ sthracangia……..

Si nasci furtunati e c’a cammicia,
non c’è bisognu mi t’u ricu eu,
pirchì ‘nt’o mundu c’è cu’ mangia licia
e cu’ si mangia Roma e ‘u Colosseu!!

C’è genti rricca e china ‘i proprietà,
chi campa a sbafu, senza grattacapi,
e quand’un pathri mori:Eredità,
di sordi a sacchi, purceddhuzzi e crapi;

e athr’ambeci iochin’a schedina
pi’ passatempu e senza cognizioni,
vardinu i risultati e ‘a matina
su’ vispi, allegri e chin’i milioni!!

Signuri, su’ dec’anni ormai chi gghiocu,
schedina, ‘e cavaddhi, all’enalottu,
ma non c’è versu, mancu si T’invocu:
Eu mangiu sempri rrisu c’u biscottu;

ormai su’ rrassegnatu cu’ ‘ddha licia,
‘ddhu rrisu, ‘ddhi biscotti e ‘ddhi patati,
nascìa senza ‘ddha classica cammicia,
‘a scaza, ‘a nura e l’occhi ‘ngariddhati………

…..Su’ pessimista e senza cchiù fiducia
E chista,Gesù Cristu, è ‘a me’ preghiera:
:”E’ bberu, non mi rasti ‘na cammicia,
ma ammenu, m’a vo’ rari……..’A canettera???”!!!!
‘A CASCIA

Quatthru pezz’i lign’i nuci,
quatthru tauli ‘nchiovati,
cu’ ‘n’immaggin’e ‘na cruci,
simu bell’e sistemati!

Chist’è l’urtima dimora
Chi nd’accogli a tutti quanti,
mancu unu resta fora,
vecchiu, rriccu o mendicanti!.....

Quind’è ‘nutili ‘nt’a terra,
tuttu ‘st’odiu chi ndi ‘nghiutti,
tuttìa ‘mbiria chi ndi ‘fferra,
sciarri, lotti e cosi brutti!

Tantu, chiddha è ‘a nostra fini:
:Quatthru mura longhi e sthritti,
su misura, chini chini,
‘i ‘sti nosthri corpi ddhritti;

Beddhi, rracchi, vecchi e brutti,
signurini o giuvinotti,
storti, sicchi, sani o rrutti,
‘rriva l’ura e simu cotti!!

E pirciò cacciam’a grana,
divirtimund’e mangiamu,
pi’ ‘na vita bella e sana
e i rinari n’e’ ‘ccucchiamu…..

….Pirchì quando simu chiusi
‘nt’a ‘ddhi quatthru tauleddhi,
simu quatthru…..Porcarusi,
sutt’e corpa r’i marteddhi;

e si nd’i purtam’appressu
tutt’i sordi chi sarbamu
non ndi serbirann’u stessu,
tantu, non……..Risciuscitamu;

‘nfracitannu anit’a nui
e s’i mangeranno i vermi,
non si scappa e non si fùi,
sim’i stessi, friddi e fermi;

quindi mugghi mi spindimu,
‘nti ‘sta vita chi ndi stanca,
megghiu mi ndi divirtimu,
menthr’a cascia……..Si sbalanca!!!!!!!!!.........

(da “’a vita,’a morti e ‘u pathraternu) primo libro, stampato nel 1966

Nessun commento:

Posta un commento